onsdag 26 november 2008

Jag kan inte skriva längre!

Wikipedia har faktiskt till viss del förstört mig. Jag har väl aldrig varit den som har svävat ut så mycket när jag skrivit. Jag brukar inte ta mig konstnärliga friheter när jag skriver precis... Det var väl därför jag lockades till WP från början, ett sätt att få ut mitt seriösa sätt att skriva utan att folk skulle tänka "men kan han inte slappna av?" (det var faktiskt skolkamrater som kritiserade mitt sätt att skriva med "hur orkar du? läraren sa ju inget om att vi skulle styckeindela", så lämnar de in två sidor text helt utan punkt... på gymnasiet)

Men det var inte det det skulle handla om. Det skulle handla om när jag nu börjat plugga igen och ska skriva hemtentor. Det går inte! Jag är helt för faktakoncentrerad. "Gör en analys av" funkar inte med min hjärna. För då blir det ofta så att man måste dra egna åsikter och min "ingen originalforskning"-hjärna som skapats av Wikipedia blockerar mig fullständigt... När jag väl skrivit en analys enligt uppgiften så känner jag att "men det här är ju bara mina åsikter", fast jag har lutat mig åt litteraturen...

Det är kanske lika bra att Wikipedia-engagemanget går på sparlåga för tillfället.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: