söndag 11 januari 2009

Gårdagen

Spenderades i bilen. Ganska mysigt faktiskt. Roadtrip för OpenStreetMaps räkning. Eller snarare min egen, men syftet var att kartlägga lite vägar. Småvägar Lund - Eslöv - Höör - Hässleholm - Perstorp - Ljungbyhed - Lund.

Självklart åkte jag inte själv utan i trevligt sällskap. Bilen har jag aldrig sett så smutsig efteråt... Grusvägar ska det vara! Ett problem med OSM är att antalet vägar som inte är mappade minskar allteftersom. Men det är ett senare problem, just nu är jag glad över att kunna rita in lite fler vägar på Skånekartan och för att ha haft en riktigt trevlig lördag.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter schysst, men kanske lite tråkigt. En road trip ska väl innehålla lite galenskap, alkohol, heta brudar och minst en påse OLW. Dessutom måste jag protestera att du kallar er utflykt för en roadtrip, då en road trip enligt wikipedia är

"Road trip kallas det när man åker långa sträckor, oftast på en motorväg genom ett land eller världsdel."

Nu kan det vara så att du är lite av en extremist och ser skåne som ett land eller världsdel och om så är fallet så ber jag om ursäkt och drar tillbaka min protest.

Grillo sa...

Beror väl på vad man har för värdegrund. Och ett ord kan knappast definieras av Wikipedia. I det här fallet handlar det om en person som sitter bakom ip-numret 81.228.242.62, som skrev nämnda text nån gång 2006.

För min del behöver man varken galenskap, alkohol heta brudar eller chips för att ha kul, även om alla fyra i olika kombinationer kan göra det ännu roligare!

Anonym sa...

Hahaha. Jösses Grillo, du har du gjort en djupdykning....Ip-nummer och årgångar???, tror du är i allvarligt behov av en intervention och bli av med ditt wiki-missbruk ;).

Jag råder dig till 4 stark öl, 2 alvedon och 6 timmars Tittande av gamla Idol-avsnitt för att komma ner till oss gräsrötter igen. Om inte det hjälper så kom över till Helsingborg så kan jag hjälpa till med fördummandet.

Grillo sa...

Sniffy! Den dag du tvingar mig att se en enda kinesisk popvideo igen blir din sista!