tisdag 13 januari 2009

Blurk

Fin tajming att man lyckas bli sjuk två dagar innan slutseminarium för kursen. Ännu bättre att mina gruppkamrater också är sjuka... Nåja, det löser sig säkert.

Hur som tänkte jag ranta vidare om CSN. Nu fick jag precis veta via IRC att en person tror att studieförsäkran lämnas per termin. Det gjorde mig betydligt mycket lugnare eftersom jag tillbringat den senaste timmen med att leta efter sådan information på CSN:s hemsida. Det hade ju varit fint om de haft sådan info lättillgänglig så att man kunnat hitta den när man letar efter den och klockan är efter telefontid. Det skulle göra så man sluppit våndas i plågor över att inte veta hur det gick med förra ansökan. Inte för att jag är helt lugn förrän jag fått mina pengar utbetalade då.

Vilket leder mig in på det här met nätlegitimation. Jag har tydligen Telias nätlegitimation eftersom jag har SEB som bank. När jag skulle testa nätlegitimationen fick jag meddelandet att både webbläsare och operativsystem var okända men att jag skulle testa i Firefox istället eftersom nätlegget inte fungerar i Safari på Mac... Behöver jag tillägga att jag sitter i Windows Vista med webbläsaren Chrome?

Sagt och gjort, kör skiten i IE istället. Ange säkerhetskod... Eh... Ja, när man glömt den brukar det gå att fixa på ett enkelt sätt. Där kommer vi till problem 2: när man bygger ett datorprogram och skriver in länkar i felmeddelandena får man väl fantamej se till att inte göra länkarna ickefungerande! Men så långt har nån inte tänkt. Så supporten för nätlegitimationen är helt enkelt död. Jippi. Behöver jag tillägga att jag fått 404 error på CSN när jag försökt använda nätlegitimationen för att söka studiemedel, i ett år nu?

En sak till appropå CSN: sist jag la ett brev på lådan var det framme hos mottagaren nästa dag. När jag beställer blanketter för utbetalning av studiemedel via talsvar (det går bara att beställa blanketter för inbetalning på hemsidan, undra varför...) får jag svar att den kommer om cirka en vecka... Antingen har Posten blivit väldigt usla på sistone eller så har CSN en posthantering under all kritik.

END RANT

Min dag? Åt helvete.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,


Inga kommentarer: