söndag 8 mars 2009

Dygnsrytm, plugg och kaffe

Jaha, då var det dags igen. Sedan inlägget "hela natten lång" nedan har jag försökt vända tillbaka på dygnet... Men varför? Egentligen är det ganska mysigt att vara uppe på natten och delar av dagen. Enda nackdelen är att det är så förbannat ljust när man ska sova... Men nu börjar det funka ganska bra. Somnade 19 igår och gick upp för en och en halv timme sedan. Har försökt fokusera på en av David Harveys säkerligen jättesmarta texter, men hittills har det mest blivit kringlarvande. Så himla svårt att få ihop ett par sidor om den nyliberala staden ska det väl inte vara.

På tal om plugget har äntligen min gamla kaffebryggare som mina föräldrar hittade gömd i ett skåp kommit till användning. Vi (jag + kursare) kom på att det var dyrt att köpa kaffe för tio kronor varje dag (10 kr om man vill ha riktigt kaffe på närbelägna Gerdahallen, 3 kr om man vill ha sunkkaffe ur billiga maskiner), så vi bestämde oss för att fixa en kaffebryggare. Snäll och generös och allt möjligt som jag är donerade jag min gamla oanvända sådan till institutionens fikarum. Efter en genomkörare av fyra koppar ren vinäger (fråga inte mig, kursardanskens fel) stank det vinäger i hela fikarummet och alla utbytesstudenter undrade vafan vi höll på med (en frågade till och med vad det var för apparat vi hade tagit dit!). Efter några genomkörare av vatten och några till eftersom vattnet fortfarande var gult kunde man till slut inviga den. Och hittills har ingen insjuknat. Bra. Förresten kan jag nämna att när jag tog fram den ur städskåpet låg det i ett säkert två år gammalt kaffefilter med säkert lika gammal kaffesump...

Det här är förresten prokastrination på hög nivå. Tillbaka till arbetet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Job sa...

David Harvey? Han är ju marxist! Köp dig en kopia av Kapitalet och läs den tillsammans med hans föreläsningar om densamma!

Grillo sa...

Jupp, väldigt mycket marxist. Han babblar knappt om nån annan tycker man. Hela uppgiften handlar om den nyliberala staden och vår föreläsare verkar också vara övertygad marxist. Snart börjar jag väl skräna antikapitalistiska slagord också.

Job sa...

jag ser fram emot detta

Henrik V sa...

"Efter en genomkörare av fyra koppar ren vinäger (fråga inte mig, kursardanskens fel) stank det vinäger i hela fikarummet och alla utbytesstudenter undrade vafan vi höll på med (en frågade till och med vad det var för apparat vi hade tagit dit!)"

:D

Anonym sa...

Halkade in här av en slump, kan bara hålla med ditt inlägg - kaffet bär på smått magiska egenskaper.